Controller

Lederstøtte - Analyse - Rapportering

Toyota Material Handling Norway AS er Norges største aktør innen materialhåndteringsløsninger. Vi er en komplett leverandør med markedets ledende truckmerke, TOYOTA. Vi leverer også automatiserte løsninger, logistikkrådgiving, flåtestyringsløsninger og lageroppbygging. Selskapet er en del av TOYOTA-konsernet, og har sitt norske hovedkontor i Trondheim.
Med over 170 serviceteknikere og lokale salgsrepresentanter som håndterer salg, service, deler og opplæring er TOYOTA alltid nær der kunden er. Vi er 335 ansatte, har en meget solid økonomi og en årlig omsetning på rundt MNOK 1 400.

Om stillingen

Vi søker en dyktig og nysgjerrig controller til vår økonomi/ finansavdeling. I tillegg vil du også bli en viktig del i utviklingen av forretningsområdet Logistic Solutions, som er i sterk vekst. Her vil du være sentral i utarbeidelsen av analyser og beslutningsgrunnlag for å sikre en god og effektiv økonomistyring innen forretningsområdet. Du vil også være en viktig del av teamet på økonomi/ finansavdelingen, samt jobbe noe internasjonalt. Vi søker deg som har høyere utdanning innen økonomi, er analytisk, selvstendig og har en planmessig og strukturert arbeidsmetodikk. Du må trives i et hektisk miljø med mange arbeidsoppgaver og prosesser, og motiveres av å nå mål sammen med teamet rundt deg. Stillingen rapporterer direkte til selskapets finansdirektør, men vil også jobbe tett med leder av forretningsområdet og resten av økonomi/ finansavdelingen. Vi tilbyr en spennende rolle med varierte og utfordrende oppgaver innen forretningsutvikling, analyse, rapportering og økonomistyring.

Søk stillingen Jeg vil vite mer

Søknadsfrist: Snarest

Arbeidsoppgaver

  • Lederstøtte og utarbeide beslutningsunderlag for ledelsen i Logistic Solutions
  • Arbeid med analyse, løpende rapportering, kalkyler og datamodeller
  • Sørge for god prosjektøkonomistyring
  • Kvalitetssikring og aktivt forbedringsarbeid
  • Lønnsomhetsvurderinger og regnskapsavslutning
  • Prosjektarbeid, også internasjonalt
  • Bidra i årsoppgjør og kontakt mot revisjon

 

Kvalifikasjoner

  • Økonomiutdanning på høyskole- eller universitetsnivå
  • Kjennskap til prosjektøkonomistyring
  • Erfaring fra samarbeid med forretningsutvikling og økonomistyring
  • Evne til å se etter nye løsninger som gjør det enklere for kunden
  • Minimum 3 års erfaring etter endt utdanning
  • Gode engelskkunnskaper

 

Personlige egenskaper

  • Analytisk og strukturert arbeidsmetodikk
  • Handlingsorientert og selvgående i arbeidshverdagen
  • Dyktig lagspiller, positiv og løsningsorientert
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Være komfortabel med høyt tempo

Vi tilbyr

  • En spennende rolle i et internasjonalt selskap med hovedkontor i Malvik
  • Kontorplass i nye flotte lokaler
  • Hyggelig og uformelt arbeidsmiljø
  • Gode muligheter for egenutvikling

 

Alle henvendelser til Search House behandles konfidensielt, om ønskelig også i første omgang overfor vår oppdragsgiver.

Søknader og henvendelser behandles fortløpende.

Søk stillingen Jeg vil vite mer

Kontaktpersoner

Jeg vil vite mer

Fyll ut skjemaet nedenfor for å kontakte Search House om denne stillingen.

Registrer din CV

Er du åpen for å høre om nye karrieremuligheter og ønsker å bli kontaktet dersom vi har oppdrag som kan være aktuell for deg? Register din CV her, og gjør deg tilgjengelig for spennende jobbmuligheter.

Search House følger lover og regler for lagring av personopplysninger og offentlig saksbehandling og dine opplysninger behandles konfidensielt.