Leder innkjøp

Strategi – utvikling – forhandlinger  Sted: Trondheim

Sit er Studentsamskipnaden i Gjøvik, Ålesund og Trondheim. Vårt samfunnsoppdrag er å sikre god studentvelferd i studiebyene Trondheim, Ålesund og Gjøvik. Vi tilbyr helsetjenester, trening, studentboliger, barnehager og ulike serveringstilbud til 46 000 studenter. Vi skal bidra til at studentene trives i studiebyene, og at flere ønsker å studere her. I samarbeid med studentene utvikler vi attraktive velferdstilbud og varer og tjenester som studentene har behov for. Engasjerte ansatte, støtte til studentenes frivillighetskultur og et tett samarbeid med studentene og utdanningsinstitusjonene er en viktig del av vårt arbeid.

Slik har Sit flere virksomhetsområder under samme tak og har 320 ansatte som bidrar til en årlig omsetning på ca. 800 millioner.

Vår visjon er «Vi skaper rom for meningsfulle studentliv» og vi håper at du vil være med og hjelpe oss med å skape nye rom og tilføre mening i livene til studentene våre.

Se vår hjemmeside https://www.sit.no/

Om stillingen

Vil du jobbe for en bedre studenthverdag?

Vi søker en dyktig og engasjert innkjøpsleder som ønsker å være med på å utvikle en innkjøpsstrategi som sikrer effektive og bærekraftige innkjøp i tråd med kravene til lønnsomhet og bærekraft.  Stillingen er nyopprettet, noe som gir deg en unik mulighet til å forme og utvikle rollen. Du vil rapportere til økonomidirektøren og samarbeide tett med interne enheter for å sikre gode prosesser og resultater. Som innkjøpsleder i Sit vil du få en spennende og meningsfylt rolle i en organisasjon som arbeider for studentenes beste. Vi tilbyr et positivt og inkluderende arbeidsmiljø med gode utviklingsmuligheter hvor bærekraft, samarbeid og innovasjon står sentralt. 

Søk stillingen Jeg vil vite mer

Søknadsfrist: 16.02.2025

Arbeidsoppgaver: 

  • Utvikle og iverksette effektive og fremtidsrettede innkjøpsstrategier
  • Gjennomføre innkjøpsprosesser med hovedvekt på leverandøranalyser, forespørsler, tilbudsevaluering, forhandlinger, avtaleinngåelse og kontraktsforvaltning, inkludert leverandøroppfølging – og utvikling
  • Utføre direkte innkjøp av varer og tjenester
  • Sikre godt samarbeid både internt og eksternt for å optimalisere innkjøpsprosessene
  • Drive utvikling og effektivisering av innkjøpsfunksjonen
  • Gi god lederstøtte innen anskaffelser og innkjøp, med vekt på rådgivning og faglig støtte
  • Personalansvar for medarbeidere i avdelingen

 

Kvalifikasjoner: 

  • Relevant høyere utdanning og gjerne ledelseserfaring
  • Bred og variert erfaring fra innkjøpsarbeid på strategisk nivå
  • Erfaring med å gjennomføre forhandlinger

 

Personlige egenskaper: 

  • God strategisk og kommersiell forståelse og er en pådriver for innkjøpsprosesser
  • Vi forventer at du har god gjennomføringsevne
  • Evne inspirere og samhandle godt med andre
  • Analytisk og nøyaktig arbeidsstil
  • Motiverende lederstil, og evne jobbe på tvers av organisasjonen
  • Gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
  • Stor arbeidskapasitet og evne til å beherske flere oppgaver samtidig

 

Vi tilbyr: 

  • En utfordrende og inspirerende lederrolle i en organisasjon med viktig samfunnsoppdrag
  • En utviklende lederstilling for den rette kandidaten
  • Mulighet til å påvirke og utvikle en nyopprettet rolle

 

Søknadsfrist: Snarest, men senest 16.02.25. Søknader behandles forløpende.

Henvendelser til Search House behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver i innledende fase.

Søk stillingen Jeg vil vite mer

Kontaktpersoner

Jeg vil vite mer

Fyll ut skjemaet nedenfor for å kontakte Search House om denne stillingen.

Registrer din CV

Er du åpen for å høre om nye karrieremuligheter og ønsker å bli kontaktet dersom vi har oppdrag som kan være aktuell for deg? Register din CV her, og gjør deg tilgjengelig for spennende jobbmuligheter.

Search House følger lover og regler for lagring av personopplysninger og offentlig saksbehandling og dine opplysninger behandles konfidensielt.