Søk stillingen

CCO er en nyopprettet stilling i Altrad Linjebygg som vil ha en viktig rolle i å sikre at kommersielle forhold i kontraktene blir etterlevet, og at prosessene rundt kontraktsgjennomføring blir implementert og drevet effektivt, slik at gjennomføring fungerer optimalt i et kommersielt perspektiv. Vi ser etter en person med betydelig kompetanse og erfaring som har et godt øye for detaljer, men som samtidig ikke mister helheten i arbeidet sitt. Videre ser vi etter kandidater som har betydelig interesse for kompliserte kontrakter og kontraktsutvikling og som har en finansiell balast. CCO må være mulighetsorientert og kunne utfordre.

For nødvendig habilitet vil stillingen være frikoblet fra øvrige avdelinger i selskapet, og vil dermed være en stabsfunksjon uten personalansvar. Stillingen rapporterer til CEO i Altrad Linjebygg, men vil også jobbe tett opp mot tilsvarende funksjon i Altrad UK. Stillingen vil også ha ansvar i Altrad Linjebyggs datterselskap Maintech. CCO skal ha sitt arbeidssted i Molde, men man er åpen for pendling.

 

 

Arbeidsoppgaver

  • Rapportere direkte til Regiondirektør / CEO Norge
  • Opprettholde et effektivt grensesnitt med andre ledere i selskapet
  • Ta eierskap til  kommersielle prosesser rundt månedsavslutting
  • Ivareta delt ansvar med driften for utarbeidelse og levering av kontraktsbudsjett, prognoser og månedlig finansiell rapportering
  • Sikre at  nødvendige systemer og prosesser er implementert fra begynnelsen for å muliggjøre effektiv operasjonell og kommersiell kontroll av kontrakter
  • Sikre at all nødvendig tidsregistrering som støtter eksterne inntekter og internt regnskap er overholdt for å administrere kontrakten i samsvar med vilkårene.
  • Utarbeide analyser av pågående kontraktytelse, og identifisere muligheter for å forbedre og utvikle inntekter og marginavkastning
  • Når det er identifisert behov for spesielle tiltak knyttet til en kontrakt, bidra til sikre at en klar kommersiell kontraktsgjenopprettingsplan er etablert og nøkkelhandlinger identifisert. Lede gjennomføringen av de nødvendige handlingene
  • Bidra til å minimere arbeidskapital og maksimere kontantstrøm for å nå budsjett- og prognosemål
  • Støtte «Winning «Work»-prosessene og utvikling av nye tjenester til kundene
  • Gi konstruktive innspill til anbuds- og estimatevaluering, samt forbedring
  • Bidra til en kultur for kontinuerlig forbedring. Utfordre eksisterende arbeidspraksis, og sikre at muligheter for forbedring blir identifisert og implementert
  • Utvikle et godt nettverk og sterke relasjoner med nøkkelkunder

 

Kvalifikasjoner

  • Høyere relevant utdanning fortrinnsvis på masternivå
  • Solid relevant erfaring fra kontrakt og kommersielt arbeid
  • Relevant kunnskap om kontraktbetingelser
  • Gode IT kunnskaper
  • Erfaring med bruk av ERP- og økonomisystemer
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk

 

Personlige egenskaper

  • Helhetlig og strategisk blikk
  • God arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • Analytisk og strukturert
  • Handlekraftig og selvstendig
  • Verdsetter utført arbeid og leverer i henhold til frister
  • Lagspiller med gode samarbeidsevner
  • Effektiv og trygg kommunikator på alle nivå, eksternt og internt
  • Sterkt kommersielt driv og god forretningsforståelse

 

Vi tilbyr

  • En spennende stilling i et internasjonalt nettverk
  • Konkurransedyktige betingelser som gjenspeiler stillingens nivå og ansvarsområder
  • Arbeidssted ved selskapets hovedkontor i Molde. Pendling kan vurderes.