NTNU Technology Transfer AS (TTO) jobber med å skape verdier av forskningsresultater og gode ideer fra NTNU og helseforetakene i Helse Midt-Norge (HMN). Målet er at disse skal nå markedet i form av samfunnsnyttige produkter eller tjenester. Selskapet ble etablert i 2003 og er eid av NTNU og HMN.
Forskning handler om å skape nye muligheter, innovasjon handler om å skape ny virkelighet. TTOs jobb er å lede vei fra mulighet til virkelighet. Dette gjøres i tett samarbeid med våre fagmiljøer, eksterne industriaktører og det øvrige økosystemet for innovasjon og nyskaping i Norge. Kommersialiseringer skjer gjennom lisensavtaler med nasjonal og internasjonal industri samt etablering av nye selskaper. På denne måten bygger TTO også opp under NTNUs visjon – «Kunnskap for en bedre verden».
Vi søker etter forretningsutviklere som vil jobbe sammen med ansatte på NTNU og helseforetakene i Helse Midt-Norge med å utvikle gode ideer til kommersielle produkter og løsninger. Som forretningsutvikler vil du blant annet være med på vurdering av nye idéer, ha ansvar for egen prosjektportefølje og markedsføre prosjekter og start-ups til etablert industri og potensielle investorer. Vi ser etter deg som har god teknologiforståelse, stor arbeidskapasitet og gjerne erfaring fra prosjektledelse, IPR eller forretningsutvikling. Du synes det er spennende å jobbe med idéer som er i en tidlig fase av utviklingsløpet, og håndterer den usikkerheten det medfører. Vi tilbyr en svært spennende og variert stilling, konkurransedyktige betingelser og et inspirerende arbeidsmiljø.
Bli med og bygg fremtidens næringsliv!
Arbeidsoppgaver
- Inneha en aktiv rolle i idégenererende prosesser og workshops for fagmiljøene ved NTNU og helseforetakene i Helse Midt-Norge
- Gjennomføre idéevalueringer
- Planlegge og gjennomføre teknologioverføringsprosjekter, både som prosjektleder og prosjektmedlem
- Markedsføre og selge inn ideer og start-ups til eksisterende industri og potensielle investorer
- Delta i markedsføring av TTOs tjenester mot ansatte ved NTNU og Helse Midt-Norge
- Administrere og oppdatere egen prosjektportefølje
- Rapportere status til TTOs styre og ledelse og dele ulike «back office» plikter med andre TTO-ansatte
Kvalifikasjoner
- Master eller tilsvarende innen økonomi, teknologi, jus, medisin eller annet relevant fagområde
- God teknologiforståelse- og interesse
- Fordel med erfaring innen prosjektledelse
- Fordel med erfaring innen forretningsutvikling
Personlige egenskaper
- Strukturert og selvgående arbeidsstil, må kunne ha «flere baller i luften»
- Gode samarbeids- og relasjonsskapende evner, men må også kunne arbeide selvstendig
- Mulighet- og løsningsorientert
- Gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
- Nysgjerrig, modig og dedikert
Vi tilbyr
- En variert, meningsfull og utfordrende arbeidshverdag
- Et inspirerende arbeidsmiljø med gode kolleger og stor takhøyde
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Konkurransedyktige betingelser
Arbeidssted: Trondheim
Henvendelser til Search House behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver i innledende fase