Direktør for anbud og avtaleforvaltning

Strategisk ledelse – anskaffelser – prosjektledelse - kontraktsforvaltning Sted: Trondheim

TrønderTaxi – kortreist og kry! Vi er et ekte trøndersk eventyr på fire hjul – eid av trøndere, drevet av trøndere, og stort sett brukt av trøndere (eller folk som har forvillet seg inn i det trivelige Trøndelag). Vi kjører folk trygt fram – hvor de måtte ønske, gjerne med en liten prat om været, Rosenborg eller kaffen på Shell.

Vi har eksistert i godt over 100 år, men vi snakker om en fremoverlent og sprek hundreåring. Vi har store vyer og drømmer om å spre vår trønderske sjarm langt utenfor fylkesgrensene – og jada, vi har allerede trødd ned foten i Trysil (uten brodder, faktisk).

I 2024 rulla vi inn en omsetning på ca. 1 milliard kroner – ikke verst for en gjeng med vaskeekte taxi-entusiaster. Vi er ca. 140 ansatte med glimt i øyet og sans for treenigheten kolleger, kunder og god service, i tillegg til at vi har ca 800 løyvehavere og 2 000 sjåfører. Vi befinner oss oppe ved Trøndelags navle; Moholt, og døra står alltid åpen for en prat og en kopp skikkelig kaffe.

Om stillingen

TrønderTaxi står foran en spennende strategisk utvikling, og vi søker nå etter en ambisiøs og handlekraftig direktør som skal videreutvikle vårt arbeid med anbud og avtaleforvaltning – noe som utgjør en stor og viktig del av driften i TrønderTaxi.

Som direktør for anbud og avtaleforvaltning får du en nøkkelrolle i TrønderTaxi sin videre vekst og profesjonalisering. Du vil arbeide for å øke TrønderTaxi sin konkurransekraft, lønnsomhet og vekst gjennom sterk strategisk ledelse av anbudsprosesser og optimal forvaltning av eksisterende avtaler. Aktiv posisjonering for fremtidige markedsmuligheter vil være en viktig del av jobben, og ikke minst å sikre bransjens beste samhandling med oppdragsgivere og øvrige samarbeidspartnere.

Stillingen skal bidra til at TrønderTaxi opprettholder og videreutvikler en tydelig, sterk og profesjonell posisjon som en foretrukken mobilitetspartner for offentlige og private oppdragsgivere i hele Trøndelag og nærliggende regioner.

Stillingen er nyopprettet og vil inngå i selskapets toppledergruppe. Stillingen rapporterer til administrerende direktør.

Søk stillingen Jeg vil vite mer

Søknadsfrist: 17.08.2025

Dine viktigste ansvarsområder vil være:

Strategisk anbudsarbeid, forvaltning av avtaler, markeds- og relasjonsarbeid, samt å være en sterk leder og kulturbygger. Under kan du lese hva vi legger i dette.

 

Strategisk anbudsarbeid:

  • Lede og videreutvikle TrønderTaxis anbudsstrategi
  • Overordnet ansvar for alle faser i anbudsprosesser – fra analyse og beslutningsgrunnlag, via tilbudsutforming til forhandling og kontraktsinngåelse
  • Sikre konkurransedyktige, bærekraftige og lønnsomme tilbud i tråd med selskapets forretningsmål og verdier

 

Forvaltning av avtaler:

  • Etablere profesjonelle systemer og rutiner for proaktiv oppfølging og videreutvikling av eksisterende avtaler. Her under også rapporteringssystemer overfor oppdragsgiver
  • Implementere inngåtte avtaler på en tydelig og forsvarlig måte for alle involverte parter i organisasjonen
  • Sikre og kontrollere kvalitativ forvaltning, etterlevelse av kontraktsforpliktelser
  • Optimalisere avtalens kommersielle og operasjonelle potensial
  • Sikre at kvalitetskrav er kjent og blir fulgt opp
  • Være bindeledd mellom interne avdelinger (fortrinnsvis logistikk, økonomi og kunderelasjon), løyvehavere og oppdragsgiver for å sikre kvalitet og effektivitet

 

Markeds- og relasjonsarbeid:

  • Kartlegging og analyse av mobilitetsmarkedet, og tilpasse/utvikle strategier i tråd med dette – i tett samarbeid med avdelingene marked og logistikk
  • Bygge og vedlikeholde sterke, tillitsskapende og gode relasjoner med nøkkelaktører som fylkeskommuner, kommuner, helseforetak, og andre relevante oppdragsgivere og beslutningstakere
  • Identifisere og posisjonere TrønderTaxi i forhold til kommende anbuds- og samarbeidsmuligheter
  • Representere selskapet i relevante fora, bransjenettverk og konferanser for å styrke TrønderTaxis synlighet og omdømme
  • Inkludere, involvere og forankre et godt samarbeid med våre løyvehavere

 

Leder og kulturbygger:

  • Være en leder med drivkraft for høy profesjonalitet, gjennomføringskraft og oppfølging i anbud- og forvaltningsarbeidet
  • Skape engasjement og retning internt ved å sette tydelige mål, kommunisere forventninger og følge opp med trygg ledelse og tett dialog

 

Kvalifikasjoner vi ser etter

  • Minimum 5 års erfaring som hovedansvarlig i forbindelse med komplekse anbudsprosesser innen offentlig sektor.
  • Solid erfaring med relasjonelt arbeid, med tilhørende gode resultater og referanser
  • Sterk forretningsforståelse og evne til å balansere kommersielle og samfunnsmessige hensyn
  • Evne til å bygge struktur, team og kultur
  • Sterke analytiske ferdigheter og utmerket skriftlig og muntlig formuleringsevne

 

Personlige egenskaper

  • Relatere til våre verdier ambisiøs, troverdig og bry oss
  • Strategisk og analytisk med høy gjennomføringsevne
  • Forhandlingssterk med god kommersiell teft
  • Relasjonsorientert og profesjonell i samhandling og kommunikasjon med oppdragsgivere og forretningspartnere
  • Strukturert og resultatorientert med stor arbeidskapasitet og integritet
  • Lagspiller som bygger tillit og inspirerer gjennom positiv tydelighet, kompetanse og handlekraft

 

Hvorfor velge TrønderTaxi?

Vi er en av Trøndelags største mobilitetsselskap, med et sterkt og viktig samfunnsoppdrag, og et kundeløfte om å sikre våre passasjerer trygt fram. For oss er det å være troverdig, ekte, stolt og ambisiøs viktig, hver eneste dag, og det ønsker vi at også du identifiserer deg med. Vi er stolt av å være et trøndersk selskap med sterke røtter. Hos oss får du:

  • En nyopprettet nøkkelrolle i en solid virksomhet i utvikling
  • Mulighet til å forme og påvirke både selskapet og regionens mobilitetstilbud
  • Et sterkt fagmiljø og et engasjert, stort og godt kollegialt miljø
  • Gode lønnsbetingelser, forsikrings- og pensjonsordninger (der i blant AFP)
  • Stor grad av autonomi

 

 

Frem til søknadsfristens utløp vil søknader og henvendelser behandles konfidensielt om ønskelig også overfor oppdragsgiver.

Søknadsfrist: 17. august 2025

Søk stillingen Jeg vil vite mer

Kontaktpersoner

Jeg vil vite mer

Fyll ut skjemaet nedenfor for å kontakte Search House om denne stillingen.

Registrer din CV

Er du åpen for å høre om nye karrieremuligheter og ønsker å bli kontaktet dersom vi har oppdrag som kan være aktuell for deg? Register din CV her, og gjør deg tilgjengelig for spennende jobbmuligheter.

Search House følger lover og regler for lagring av personopplysninger og offentlig saksbehandling og dine opplysninger behandles konfidensielt.