

Økonomi- og administrasjonssjef
Regnskap – økonomistyring – HR – ledelse Sted: Osen
Peter Hepsø Rederi AS er et fiskebåtrederi med lokasjon i Osen kommune. Rederiet har en lang historie siden 1917. Rederiet driver innen havfiske etter pelagiske fiskearter som sild og makrell, og eier den kombinerte ringnotsnurperen/tråleren MS «Rav».
Fangstinntektene var i 2024 over 140 mill NOK og selskapet sysselsetter 24 ansatte og eies i sin helhet av Hepsø Invest AS. Rederiet kjennetegnes av solid økonomi og betydelig erfaring fra pelagisk fiske. Vi er stolt over å være en lokal bedrift som også skaper ringvirkninger for kysten og lokalsamfunnet.
Om stillingen
Er du en erfaren økonom som trives med både tall og administrative oppgaver? Vil du spille en nøkkelrolle i et lite, men solid fiskebåtrederi med stort ansvar og stor påvirkningskraft? Da kan dette være stillingen for deg!
Vi står foran en spennende utvikling med fokus på digitalisering og videre profesjonalisering av økonomi- og administrasjonsfunksjonen. Du vil få varierte og sentrale arbeidsoppgaver innen økonomistyring, rapportering, HR og øvrig administrasjon. Du er tydelig og trygg og motiverer de du har rundt deg, samt bygger en kultur der vi jobber sammen med fokus på kvalitet i alle ledd. Vi ser etter deg med høyrere økonomisk utdanning og relevant erfaring, og som blir inspirert av å jobbe i et selskap som betyr mye for lokalsamfunnet vårt.
Søknadsfrist: 30.11.2025
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for selskapets økonomi, regnskap og finansielle rapportering
- Utarbeidelse av budsjetter, prognoser og likviditetsstyring
- Løpende økonomisk oppfølging av fartøy og fangst
- Ansvar for årsoppgjør, revisorkontakt og myndighetsrapportering
- Administrasjon av personal- og HR-relaterte oppgaver (lønn, sykefravær, fraværshåndtering etc.)
- Oppfølging av fartøyets og rederiets sikkerhetsstyringssystem
- Administrativ støtte til daglig leder og ledelsen i selskapet
- Utvikling og forbedring av interne rutiner og økonomi-/administrasjonssystemer
- Bistå ledelsen med strategisk og økonomisk beslutningsstøtte
- Forberedelse av saker til styremøter
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning innen økonomi, finans, administrasjon eller tilsvarende (bachelor eller master). Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Gjerne erfaring fra tilsvarende rolle, innen fiskeri, maritim eller industriell virksomhet
- Er trygg med bruk av økonomi- og administrasjonssystemer
Personlige egenskaper
- God forretningsforståelse, analytiske evner og interesse for utviklingsarbeid
- Har en strukturert og selvstendig arbeidsstil
- Liker kombinasjonen av økonomiske og administrative oppgaver
- Trives i et miljø med tett samarbeid mellom kontor og fartøy
- Fleksibel og opptatt av å finne løsninger
- Gode verdier og holdninger
Vi tilbyr
- En nøkkelrolle i et solid rederi i utvikling
- Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver med stor innflytelse
- Konkurransedyktige betingelser og fleksible løsninger
- Et godt arbeidsmiljø preget av samarbeid, engasjement og lokal forankring
- Mulighet til å bo og jobbe i naturskjønne omgivelser i Osen kommune
Alle henvendelser behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor vår oppdragsgiver.
Søknadsfrist 30.11.25
Kontaktpersoner
-

Eilif Solem
Partner / Seniorrådgiver
solem@searchhouse.no
(+47) 992 20 202 -

Oskar Sliper Kjønstad
Researcher / Rekrutteringsrådgiver
sliper@searchhouse.no
(+47) 954 52 148
Jeg vil vite mer
Fyll ut skjemaet nedenfor for å kontakte Search House om denne stillingen.
Registrer din CV
Er du åpen for å høre om nye karrieremuligheter og ønsker å bli kontaktet dersom vi har oppdrag som kan være aktuell for deg? Register din CV her, og gjør deg tilgjengelig for spennende jobbmuligheter.
Search House følger lover og regler for lagring av personopplysninger og offentlig saksbehandling og dine opplysninger behandles konfidensielt.

